Tingimused

SEADMETE MÜÜGI, REMONDI- JA HOOLDUSTÖÖDE TINGIMUSED

Käesolevad seadmete müügi, remondi- ja hooldustööde tingimused sätestavad ITkodu OÜ (edaspidi Töövõtja) poolt müüdud kaupade (arvutid, IT seadmed, audio-videoseadmed, telefonid, eelnimetatud seadmete lisavarustus, edaspidi nimetatud seade ja ühiselt seadmed) järelteeninduse ning osutatud remondi- ja hooldustööde teostamise põhimõtted.

  1. Kaupade ja tööde üleandmine, arveldused
  2. Alates Töövõtjalt kaupade ja/või remondi- ja hooldusteenuste vastuvõtmisest läheb kliendile üle vastutus nende juhusliku hävimise, kaotsimineku ja riknemise eest;
  3. Vastuvõetud kaupade ja/või remondi- ja hooldusteenuste kogust ja vastavust tellitule kontrollib Klient kaupade ja/või remondi- ja hooldusteenuste vastuvõtmisel . Hilisemad pretensioonid ei kuulu rahuldamisele.
  4. Klient on teadlik ja nõus sellega, et Töövõtjal on õigus kokkuleppe täitmiseks ja selle täitmise tagamiseks töödelda Kliendi andmeid (sealhulgas isikukoodi) ning edastada neid remondi- ja/või  hooldustöid vahendavale ja/või teostavale ettevõttele, krediidiinfole ja võlanõudeid käsitlevatele ettevõtetele;
  5. Klient on teadlik ja nõus sellega, Töövõtjal on õigus loovutada kokkuleppe mittetäitmisest tulenev võlanõue või anda see sissenõudmiseks üle kolmandale isikule ning Klient on  kohustatud hüvitama seoses Töövõtja ja kolmanda isiku poolt võlanõude sissenõudmisega tekkinud kulud;
  6. Turvakoode sisaldavate seadmete remontimiseks ja/või hoolduseks on vajalik turvakoodi(de) deaktiveerimine. Kui Klient ei ole seadet (sh. Töövõtja vastutuse või garantii korras) remonti ja/või hooldusesse turvakoode deaktiveerinud, ega edasta Töövõtjale turvakoode, on klienditeenindajal õigus seadet vastu võttes küsida Kliendilt seadme omandiõigust tõendavat dokumenti ning selle puudumisel keelduda seadme remonti ja/või hooldusesse vastuvõtmisest.
  7. Töövõtjal on õigus kinni pidada remonti ja/või hooldusesse toodud seade, mis on kantud musta nimekirja. Musta nimekirja kantud seadmete kinni pidamise eesmärk on edastada seade seaduslikule omanikule või politseile musta nimekirja kantud seadme omaniku välja selgitamiseks ning selle omanikule tagastamiseks;
  8. Kokkuleppes märgitud seadme remondi ja hooldustöö tähtaeg on orienteeruv tähtaeg, mis võib muutuda tulenevalt seadme rikke eripärast, millest informeeritakse Klienti jooksvalt;
  9. Diagnostika-, remondi ja hooldustöid osutab Töövõtja kooskõlas kehtiva hinnakirjaga, millega tutvustatakse Klienti seadme remonti/hooldusesse vormistamise ajal. Hinnakiri on kättesaadav ka Töövõtja kodulehel aadressil www.minuarvuti.ee. Töövõtja kodulehel väljatoomata teenuste osas rakenduvad remonttööde teostajate hinnakirjades toodud hinnad.
  10. Pretensioonide esitamine
  11. Kliendil on õigus pöörduda Töövõtja poole pretensioonidega Töövõtja poolt müüdud kauba või tehtud tasulise remondi- ja hooldusteenuse osas;
  12. Pretensioonide esitamise aeg müüdud seadmetele ning seadmete remondi ja hooldustöödele on 24 kuud alates toote või töö kliendile üleandmisest. Juriidiliste isikute korral kehtivad tootja garantii puhul tootja poolt konkreetsele seadmele kehtestatud garantiitingimused;
  13. Pretensioonide esitamise aja jooksul on Kliendil  õigus toote tasuta remondile, asendamisele või hüvitamisele. Kui viga on tekkinud tootja süül, kaetakse Kliendile kõik materjali- ja tootmisvead ning töö ja varuosade maksumus;
  14. Pretensioone ei saa esitada: müüdud CD/DVD plaatide, pakendi, dokumentatsiooni, kulumaterjalide, litsentside, tarkvara ja paigaldusmeedia kohta;
  15. Pretensiooni alla ei kuulu toote kasutamise õpetamine, reguleerimine, seadme puhastus, kaubandusliku väljanägemise taastamine;
  16. Pretensioone ei saa esitada:
    1. kahjudele, mis on tekkinud transpordil peale toote üleandmist ostjale;
    2. mehhaanilistele kahjustustele ja/või muule seadme ebasihipärase või hooletu kasutamise või hoidmise tagajärjel tekkinud kahjustustele;
    3. seadme niiskus- või vedelikukahjustustele ning häiretele seadme töös, mille on põhjustanud seadme kasutamine selleks mitte ette nähtud keskkonnatingimustes (näit. ülemäärane kuumus);
    4. häiretele seadme töös, mille on põhjustanud seadme tehniliste omaduste muutmine, mida on teostanud tootja poolt sertifitseerimata isik või teenindus;
    5. häiretele seadme töös, mis on põhjustatud seadme kasutusjuhendi eiramisest;
    6. häiretele seadme töös, mis on tingitud äikesest või mõnest muust force majeure loodusnähtusest;
    7. riketele, mis on tingitud seadme ühendamisest mittenõuetekohasesse vooluvõrku (näiteks maanduseta vooluvõrku), samuti riketele, mis on põhjustatud nõuetele mittevastavast elektripingest või elektripinge kõikumisest;
    8. riketele seadme töös, mis on tingitud voolu all olevate seadmete omavahel ühendamisest;
    9. IT seadme riketele, mis on põhjustatud IT seadme komponentidele tootja poolt määratud parameetrite kliendipoolsest eiramisest;
    10. seadmetele, mille seerianumbrid, kontrollkleebised või markeerivad kleebised on rikutud, vahetatud või eemaldatud;
    11. tarkvara poolt põhjustatud vigadele seadme töös, sealhulgas ka kliendi poolt installeeritud tarkvara põhjustatud häiretele;
    12. häiretele seadme töös, kui seadet kasutatakse koolituse või väljaõppe eesmärgil;
    13. seadme normaalsest kulumisest tingitud puudustele;
    14. Kliendile enne seadme ostmist/ töö üleandmist Töövõtja poolt teatavaks tehtud puudustele;
  17. Pretensiooni esitamisel tuleb Töövõtjale esitada kauba või tasulise remondi- ja hooldusteenuse originaaldokument.

3. Seadme remont

3.1.         Seadet diagnostikasse, remonti ja/või hooldusesesse andes nõustub Klient alljärgnevate tingimustega:

3.1.1.      Kui seadme puuduse olemasolu tuvastamisel ilmneb, et seadme puudus on põhjustatud käesolevate tingimuste p.2.6. nimetatud asjaoludest, ei ole Töövõtjal kohustust seadet tasuta parandada, asendada ega hüvitada selle maksumust Kliendile;

3.1.2.      Käesolevate tingimuste p. 2.6. nimetatud asjaoludest tingitud defektiga seadme remondib Töövõtja tasulise remondina.

3.1.3.      Käesolevate tingimuste p.2.6.1 – 2.6.9 nimetatud asjaoludest tingitud defektiga seadme remondib Töövõtja erikokkuleppel Kliendiga ning ei vastuta töö tulemuslikkuse ega seadme kahjustuse laienemise eest. Nimetatud kahjustuste korral võib remondi käigus ilmneda, et rike on seadet kahjustanud määral, et seda ei ole enam võimalik remontida või on selle remontimine ebamõistlik. Samuti võib juhtuda, et seadme kahjustuse ulatus on laienenud, mistõttu on seadme kliendile tagastamine endises seisundis võimatu. Pärast seadme remonti võib seadmel esineda uusi rikkeid, kuna p.2.6.1 – 2.6.9 asjaoludest tekkinud defektide korral pole alati võimalik üheselt tuvastada, kui ulatuslikult on seade kahjustatud

3.1.4.      Kui diagnostika, remondi ja/või hooldustöö käigus ilmneb vajadus mõne komponendi vahetuseks, mida Töövõtja ei ole kohustatud vahetama müüja vastutuse ja/või garantii korras, siis kuulub komponent väljavahetamisele Kliendilt selleks eelnevalt saadud nõusoleku korral ning komponendi maksumuse lisab Töövõtja Kliendile esitatavale arvele.

3.2.         Klient on kohustatud tasuma seadme remondi täies ulatuses, kui:

3.2.1.      remondi maksumus ei ületa kokkuleppes fikseeritud piirsummat ning Töövõtja on seadme juba remontinud;

3.2.2.      remondi maksumus ületab kokkuleppes fikseeritud piirsummat, kuid Kliendiga on kooskõlastatud vajalike lisatööde maksumus, Klient on andnud piirsummat ületava remonditöö teostamiseks nõusoleku ning Töövõtja on seadme juba remontinud;

3.3          Kui Klient ei tule seadmele järgi hiljemalt 1 (ühe) kuu jooksul pärast kliendi teavitamist kokkuleppes märgitud kontaktnumbril ja/või –aadressil ja klient ei ole avaldanud soovi kauba tasuliseks laos hoidmiseks üle 1 kuu, loetakse, et Klient loovutab seadme omandiõiguse tasuta Töövõtjale ja Töövõtjal on õigus seadet käsutada, sh. võõrandada kliendi seade tehtud töö, kulutatud varuosade, hoiukulude jm. kulude katteks;

3.4.         Klient võib tellida Töövõtjalt kauba laos hoidmise tasulist teenust üle 1 kuu: Kauba laos üle 1 kuu hoidmise maksumus on 1 €  (üks euro) päevas;

3.5.         Töövõtjal on turvakoode sisaldavate seadmete remontimiseks ja/või hoolduseks ning Kliendil seadme omandiõigust tõendava dokumendi olemasolu ning vastava tehnilise võimaluse korral õigus võtta turvakoodid maha ning Klient on sellisel juhul kohustatud tasuma turvakoodide mahavõtmise eest tasu vastavalt Töövõtja kehtivale hinnakirjale. Turvakoode sisaldavat seadet remonti ja/või hooldusesse tuues annab Klient automaatselt nõusoleku turvakoodide mahavõtmiseks;

3.6.         SIM-kaarti ja/või mälukaarti sisaldava seadme remonti ja/või hooldusesse tuues on üldjuhul vajalik nende eelnev eemaldamine seadmest. Erandjuhtudel võib SIM-kaardi ja/või mälukaardi olemasolu seadmes remondi ja/või hooldustööde teostamiseks siiski vajalik olla. Nimetatud vajaduse ilmnemisel teavitatakse sellest Klienti.

4. Diagnostika käsitlustasu

4.1.         Klient kohustub tasuma Töövõtjale seadmete diagnostika teostamise eest käsitlustasu Kliendiga kokkulepitud summas, kuid mitte vähem, kui 10 €, millest Töövõtja on Klienti teavitanud, kui:

4.1.1.      ei leita seadmel kliendi poolt kirjeldatud puudust ning seade on diagnostika tulemuste kohaselt töökorras;

4.1.2.      tuvastatakse p.2.6.1 – 2.6.9 nimetatud asjaolu, kuid klient ei soovi seadet tasu eest remontida;

4.1.3.      tuvastatakse p.2.6.1 – 2.6.9 nimetatud asjaolu, kuid seadme tasuline remont on Töövõtja hinnangul võimatu või ebamõistlik;

4.1.4.      klient on soovinud seadme tasulist remonti, kuid ei nõustu talle teatatud remondi maksumusega ja loobub seadme remondist;

4.2          Klient ei pea maksma diagnostika käsitlustasu, kui puudus on ilmnenud uuel, Töövõtjalt ostetud seadmel kuu (6) jooksul alates seadme soetamise hetkest. See punkt ei laiaene Töövõtjalt ostetud kasutatud seadmetele.

5. Andmete ja seadistuste säilitamine

5.1.         Enne ükskõik millise seadme remonti toomist tuleb teha andmete varukoopia. Tulenevalt remondi- ja/või hooldustööde eripärast ei vastuta Töövõtja mistahes andmekandjaid sisaldavates Kliendi seadmetes (sh. arvutid, kaamerad, mälukaardid ja –pulgad, kõvakettad, telefonid, MP3- mängijad jne) olevate andmete (sh. dokumendid, nimekirjad, numbrid, aadressid, pildid, tarkvara, muusika jms) ning seadistuste säilimise eest. Kliendi seadmetes olevate mistahes andmete ja seadistuste teisele andmekandjale ümbersalvestamise eest vastutab täies ulatuses Klient;

5.2.         Kliendi seadmetes olevate andmete kopeerimise teenust pakub Töövõtja tasu eest, kui Klient on seadet diagnostikasse, remonti ja/või hooldusesse andes selleks soovi avaldanud ning on nõus maksma andmete kopeerimise eest hinnakirjajärgset andmete kopeerimise tasu ja andmete kopeerimine on seadmel olevaid puudusi arvesse võttes võimalik;

5.3.         Töövõtja kopeerib Kliendi seadmes olevaid andmeid vaid selles ulatuses, mis on võimalik seadme puudusi arvestades. Töövõtja ei vastuta seejuures andmekao vms eest. ning andmete osaline kopeerimine ei mõjuta andmete kopeerimise tasu suurust;

5.4.         Töövõtja taastab seadme kõvaketta vahetuse korral Töövõtja vastutuse või garantii korras tasuta ainult kõvakettal seadme ostuhetkel olnud andmed ning remondib hetkel kehtiva litsentsiga tarkvara, kusjuures kõvaketta vahetus võib osutuda vajalikuks mistahes kõvaketast sisaldava seadme vea remondi puhul;

6. Kliendi kohustused tarkvara paigaldamisel

6.1.         Klient esitab Töövõtjale paigaldamist vajava litsenseeritud tarkvara distributiivid;

6.2.         Klient kinnitab tarkvara paigaldamiseks vajalike õiguste olemasolu ning tarkvara antud konkreetse paigaldamise seaduslikkust ja legaalsust;

6.3.         Klient kohustub kandma kogu vastutust seoses paigaldatava tarkvara autoriõiguste kaitsega ning on teadlik kriminaalvastutusest autoriõiguste rikkumise korral ning võtab endale kogu vastutuse paigaldatava tarkvara litsenseerituse kontrolli osas.